تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/05 - 11:22
کد خبر: 491842

جزئیات شهادت سردار موسوی؛

سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به دمشق «سردار سرتیپ پاسدار سیدرضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته در جریان حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق و در نزدیکی حرم مطهر حضرت زینب (س) سردار سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به شهادت رسید. شهید سید رضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه پاسداران و نیروهای قدس در سوریه و از همراهان و هم‌رزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که از ابتدای بحران سوریه، نقش سازنده و تأثیرگذاری در مواجهه با نیروهای تکفیری و در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) داشت. او که از فرماندهان مدافعان حرم در سپاه قدس به‌شمار می‌رفت، در نهایت با حمله ناجوانمردانه موشکی دشمن صهیونیستی در جوار حرم زینبی، شربت شهادت نوشید و به یاران شهیدش پیوست.

جزئیات شهادت سردار

حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در این خصوص گفت: امروز ساعت ۱۴ ایشان در سفارت بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس عصر به منزل‌شان در محله زینبیه رفتند‌. با توجه به این‌که همسر این شهید معلم هستند در آن ساعت در منزل حضور نداشتند ودرساعت ۱۶و۲۰دقیقه، منزل ایشان ظاهرا با سه موشک رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب می‌شود و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.وی تصریح کرد: ایشان دیپلمات و رایزن دوم در سفارت بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در‌واقع براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و کنوانسیون ۱۹۷۳ این‌ حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم غاصب صهیونیستی انجام شده است.

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

واکنش سپاه

پس از این‌ جنایت روابط‌عمومی کل سپاه، اطلاعیه‌ای درخصوص شهادت سید رضی موسوی صادر و تاکید کرد: به آگاهی ملت ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به دمشق، سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.شهید موسوی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.تاکید می‌شود بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.
     
شرایط بحرانی رژیم صهیونیستی

همچنین حسن کاظمی قمی دیپلمات ارشد با اشاره به شهادت سیدرضی موسوی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی اظهار کرد: شهادت این همرزم شهدای جبهه مقاومت که همزمان با شهدای غزه است را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.وی تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که منجربه شهادت این سردار سرافراز شد از این جهت است که این رژیم به‌دنبال توسعه عملیات درخارج ازمرزهای فلسطین‌اشغالی است تا جمهوری‌اسلامی را وارد مرحله‌ درگیری مستقیم کند.کاظمی قمی خاطرنشان کرد: باتوجه به شکست‌هایی که این رژیم از مردم‌غزه خورده به دنبال فرافکنی بحران و درگیر کردن مستقیم ایران است.

دیپلمات ارشد کشورمان گفت: سید رضی از مجاهدان واقعی بود و در همکاری‌هایی که با نظام سوریه و محور مقاومت داشت، باعث شد تا اسرائیل هدفمند او را به شهادت برساند.کاظمی قمی با تاکید بر این‌که این‌گونه اقدامات شرایط بحرانی اسرائیل را بحرانی‌تر خواهد کرد، گفت: ما رویش‌های زیادی چون سیدرضی داریم و با شهادت این عزیزان خللی در مقابله با ظلم صورت نمی‌گیرد و فقط این رژیم را در مقام دریافت پاسخ آن قرار می‌دهد و پاسخ آن را مقاومت فلسطین در غزه خواهد داد. وی گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی در حالت تدافعی برای حفظ موجودیت خود است و طوفان‌الاقصی معادلات را به‌هم زد.
     
اسرائیل قطعا تاوان می‌دهد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شب گذشته با تبریک و تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله موشکی رژیم جنایتکار صهیونیستی به دمشق به ملت ایران و همرزمان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این سردار دلیر و شجاع که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل‌بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود برجا گذاشت.رئیس‌جمهور افزود: بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند
     
رزق شهادت

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه نیز طی پیامی شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه را در سوریه، تبریک و تسلیت گفت. وی در بخشی از این پیام نوشت: سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود در جبهه نبرد با تکفیری‌های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها کرد و در آخر پاداش این عمل صالح با رزق شهادت به او عطا شد و این شهید والامقام به همرزمان شهیدش پیوست و بدون‌تردید بهشت، روزى نیکوى الهى و ارزانى شده از جانب خدا به شهداست؛ خداوند مقام شهیدان ما بالاخص سردار سیدرضی را متعالی و آنها را با شهدای کربلا محشور گرداند. بر پایه‌ این گزارش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در پیامی جداگانه نوشت: این شهید والامقام به‌عنوان مستشار نظامی ودرحین انجام‌وظیفه درحمله موشکی جنایتکارانه مزدوران صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید و بی‌تردید رژیم‌ سفاک‌صهیونیستی، تاوان سنگین این جنایت را پرداخت خواهد کرد.

تجمع مردم و دانشجویان در خون‌خواهی و مطالبه انتقام از رژیم صهیونیستی

جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به اقدام صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سردار سیدرضی موسوی، شب گذشته در میدان پاستور و مقابل شورای عالی امنیت ملی تجمع کردند.

دانشجویان کفن پوش، با سردادن شعارهایی خواستار انتقام از عاملان شهادت سردار موسوی شدند. همچنین دانشجویان با سر دادن شعارهای «این همه لشکر آمده، به جنگ صهیون آمده» و «مقاومت، تسلیت تسلیت»، جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سیدرضی موسوی را محکوم کردند.

 

در پایان این تجمع، بیانیه‌ای از سوی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی قرائت شد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِۖ فَمِنهُم مَّن قَضَىٰ نَحبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلٗ

در جریان حمله ساعاتی قبل رژیم غاصب صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سردار سید رضی موسوی معروف از مستشاران باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به فیض شهادت نائل گردید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ضمن عرض تبریک و تسلیت خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مستضعفان عالم و خانواده مکّرم شهیدِ سعید، تأکید می‌کند که این اقدام رژیم صهیونیستی ناشی از استیصال آن در قبال قدرت‌ روزافزون جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران است.

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

رژیم غاصب صهیونیستی که پس از عملیات غرورانگیز طوفان الاقصی هیمنه پوشالی خود را در دنیا از دست داد و پس از آن خود و ارباب جنایت پیشه‌اش آمریکای جهانخوار سیلی‌های مکرر از گروه‌های مقاومت در منطقه دریافت کرده‌اند، امروز در ضعیف‌ترین زمان خود قرار گرفته است و برای پوشاندن ضعف‌های خود دست به چنین اقدامات جنون‌آمیز و تروریستی می‌زند و با تجاوز غیرقانونی به خاک کشور سوریه اقدام به شهادت سردار موسوی می‌نماید.

با این جنایت رژیم جعلی صهیونیستی بار دیگر به جهانیان ثابت شد که مجامع بین‌المللی و مدعی حقوق بشر جز لاف‌زنی کار دیگری ندارند و هرجا منافع استکبار جهانی و حامیانش در خطر باشد، فریاد این سازمان‌های بی‌خاصیت بلند خواهد شد و در برابر ظلم و جنایت علیه مستضعفان عالم سکوتی نفرت‌انگیز پیشه خواهند کرد.

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

دستان خداوند و دستان همه افسران جبهه مقاومت در انتقامی سخت و دردناک باز است، انتقامی که درخواست ما فرزندان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است و در دوران پسا طوفان الاقصی، ابهت و اعتبار پوشالی این رژیم کودک‌کش را بیش از پیش بر باد خواهد داد.

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

شعر میلاد عرفان پور در رثای شهید موسوی

 آن‌چه می‌خوانید سوگ‌ سروده‌ میلاد عرفان‌پور برای شهید موسوی است:

آینه گفت: عاقبت پیر شدی، شهید نه

موی‌سپید هم شدی آخر و روسپید نه

آینه گفت: خسته‌ای؟ گفتمش آه خسته ام

در قفسی نشسته‌ام چاره نه و کلید نه...

آینه! حیرتم فقط، شوق شهادتم فقط

آه چه دارم آینه؟ هیچ به جز امید نه

لاله‌ی واژگونم و حسرت بازماندنم

داغ نویی نفس‌نفس آمده و نوید نه

آینه گفت: صبر کن... گفتمش آه، سوختم

در دل شعله می‌توان لحظه‌ای آرمید؟! نه!

آینه گفت و... زیر لب گفت شهید می‌شوی

 آینه! راست گفته‌ای؟! وقت سفر رسید؟!

واکنش توئیتری‌ها به شهادت سید رضی

کاربران ایکس(توئیتر) به شهادت یکی از قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی واکنش‌های متفاوتی داشتند. که در ادامه برخی از این واکنش‌ها را می‌بینید:

 

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

 سید رضی هم شهید شد/ مدافع حرم را در جوار حرم به شهادت رساندند

هراس از انتقام

پس از شهادت سردار رضی، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از مقام‌های نظامی گزارش داد که اسرائیل انتظار یک پاسخ را از جبهه شمالی به‌علت ترور سید‌رضی موسوی دارد.

لازم به ذکر است برنامه‌های مربوط به انتقال، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آن شهید متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top